Sołectwo Młoszowa|piątek, Maj 24, 2019
Jesteś tutaj: Home » Ogólne » Nordic Walking z WDK

Nordic Walking z WDK 

nordic-walking-logo

WIEJSKI DOM KULTURY W MŁOSZOWEJ

ogłasza zapisy do

GRUPY SPORTOWO-REKREACYJNEJ

NORDIC WALKING

Spacery z kijkami lub bez po okolicy Młoszowej

Każdy wtorek godz. 16.00 – 17.30

uczestnictwo w zajęciach jest bezpłatne

Chcesz długo zachować sprawność, zdrowie oraz pogodę ducha to spaceruj z nami! 

ZAPISY: 32 6122 597 lub 517 876 327

PIERWSZE SPOTKANIE: 15.10.2013 r. w Domu Kultury w Młoszowej

 Nordic walking  to forma rekreacji polegająca na marszach ze specjalnymi kijami. W porównaniu do zwyczajnego marszu, nordic walking angażuje stosowanie siły do kijków z obu stron (each side), dlatego osoby uprawiające nordic walking w większym zakresie, choć mniej intensywnie, angażują mięśnie ciała. Mięśnie (m.in. klatki piersiowej, tricepsy, bicepsy, ramion i brzucha) są również inaczej stymulowane niż w zwykłym marszu. To prowadzi do większego ich wzmocnienia niż przy zwyczajnym chodzeniu czy joggingu. Szczególnie:

  • rozwija się siła i wytrzymałość ramion
  • łatwość wchodzenia na wzgórza
  • spala się więcej kalorii niż przy normalnym chodzeniu
  • zwiększa się stabilność przy chodzeniu z kijkami
  • jest mniejszy nacisk na piszczele, kolana, biodra i plecy co daje korzyści dla osób z ranami i nie dość silnymi mięśniami
  • odciążone są stawy, co jest szczególnie ważne dla osób starszych

Ważnym czynnikiem jest możliwość uprawiania w zasadzie przez każdego: bez względu na wiek,kondycję czy tuszę.  Dobrze jest rozpocząć uprawianie Nordic Walking pod okiem instruktora, który nauczy prawidłowej techniki marszu i pomoże dobrać odpowiednie kije. Badania wykazały, że dobry trening techniki Nordic Walking pozwala osiągnąć takie korzyści zdrowotne jak: usprawnienieukładu oddechowego i sercowo-naczyniowego, zwiększenie poboru tlenu przeciętnie o 20-58 procent, w zależności od intensywności wbijania kijków. Rozwija też wszystkie mięśnie kończyn dolnych, prostowników kończyn górnych, wzmacnia mięśnie tułowia, ramion i barków, zwiększa mobilność górnego odcinka kręgosłupa i łagodzi napięcia mięśniowe w okolicy barków. Niewielkie obciążenie stawów u osób ćwiczących nordic walking sprawia, że jest zalecany osobom otyłym. Nie pogarsza także stanu obolałych stawów, zwłaszcza kolanowych. Ponadto w porównaniu ze zwykłym chodem, uprawiający nordic walking spala przeciętnie od 20% do 40% więcej kalorii. Kijki pomagają również w utrzymaniu lepszej postawy, równowagi i stabilności podczas chodu w trudnym terenie.

nordic walking

 

Źródło: http://www.scout-fitness.pl/

Dodaj komentarz

You must be logged in to post a comment.